Po każdym remoncie silnika, należy
koniecznie silnik docierać. Nie jest to straszne, ale wymaga delikatnej jazdy
BEZ PASAŻERA. Należy unikać górek i wszelkich oporów. Nie powinno się także
rozwijać pełnej mocy. Podczas docierania, mieszanka powinna być bogata. Powinna
być mieszana w stosunku 1:33, to znaczy do 3,3 dm3 etyliny należy
dodać 100 cm3 oleju.
Zgubne jest także jeżdżenie
na niskim biegu z małą prędkością, ponieważ
niekorzystne warunki odprowadzania ciepła słabo
chłodzą silnik.
Początkowo jedynie na krótkich
odcinkach drogi dopuszcza się jazdę z pełnym otwarciem przepustnicy. Następnie
można zwiększać obciążenie silnika aż do pełnego wykorzystania jego możliwości.
Powyższe wskazówki wynikają z następujących powodów: mimo precyzyjnego
wykonania elementów układu napędowego podczas docierania zachodzi procesy
wygładzania powierzchni łożysk oraz docierania tłoka, kół zębatych i przekładni
łańcuchowej. Zmniejsza się dzięki temu zużycie, będące wynikiem procesu
tarcia. Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej
użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL