TYPY NIESPRAWNOŚCI SILNIKA :
NIE MOŻNA URUCHOMIĆ SILNIKA
Przyczyny: Sposób usunięcia usterki:
-Brak paliwa w zbiorniku;
-kurek paliwa niedrożny lub zamknięty;
-niedrożny przewód paliwa;
-zanieczyszczona dysza gaźnika;
-zatkany otwór odpowietrzający w korku wlewu paliwa;
-niedrożny filtr powietrza;
-silnik po prostu zalany;
-nieszczelny pływak gaźnika;
-śruba regulacyjna wolnych obrotów w gaźniku zbyt mało wykręcona;
-komplikacje ze stacyjką;
-brak odstępu na elektrodach świecy zapłonowej;
-uszkodzona cewka zapłonowa;
-uszkodzony moduł elektroniczny;
-rozmagnesowane magnesy iskrownika;
-ścięty klin;
-wadliwie ustawiony zapłon;
-zatkany wydech;
-zatarty tłok; |
-uzupełnić.
-otworzyć kurek, lub przeczyścić kranik.
-przedmuchać.
Wykręcić dyszę i przedmuchać.
-przeczyścić.
-dokładnie wyczyścić syfy.
-zapalić na popych.
-wymienić pływak.
-wyregulować poprzez wykręcenie.
-przetrzeć szczotką styki lub poruszać kabelkami.
-wyregulować. Odstęp ok.0,4mm.
-wymienić.
-wymienić, bo tego się raczej nie naprawia.
-wymienić magneto.
-wstawić nowy klin lub dorobiony z podkładki.
-ustawić zapłon.(książka serwisowa)
-dokładnie oczyścić z sadzy lub wymienić.
-wiadomo, wymienić……… |
SILNIK PRACUJE NIEREGULARNIE
-zanieczyszczony filtr powietrza;
-niewłaściwa regulacja gaźnika;
-uszkodzony pływak;
-niewłaściwy skład mieszanki;
-niewłaściwie ustawiony zapłon;
-zatkanie otworka w korku wlewowym paliwa;
-woda w paliwie;
-świeca zanieczyszczona;
-przewód ma przebicia;
-niewłaściwy odstęp między elektrodami świecy;
-zatkany tłumik;
-zimny silnik;
-niewłaściwa wartość cieplna świecy;
-uszkodzony pierścień uszczelniający typu simmera na wale korbowym;
|
-oczyścić dokładnie;
-uszkodzone części wymienić na właściwe i wyregulować gaźniczek;
-wymienić;
-dolać bajery dla uzyskania odp.mieszanki;
wyregulować;
-przepchać;
-wylać, wlać nowe paliwo;
-oczyścić szczotką drucianą;
-wymienić lub zaizolować;
-ustawić na około 0,4mm.
-odetkać;
-zagrzać na postoju;
-kupić odpowiednią;
-wiadomo, wymienić…
|
SILNIK NIE ROZWIJA PEŁNEJ MOCY
-niewłaściwa regulacja gaźnika;
-zanieczyszczona dysza gaźnika;
-niewłaściwe ustawienie zapłonu;
-zatkany filtr powietrza;
-nagar w silniku i tłumiku;
-niewystarczający dopływ paliwa;
-nieszczelności pomiędzy głowicą a cylindrem;
-pęknięcie pierścieni tłokowych;
-pierścienie zapieczone;
-hamulce blokują podczas jazdy. |
-wyregulować <książka serwisowa>
-oczyścić.
-ustawić<książka serwisowa>
-doprowadzić do pełnej drożności układu.
-przeczyścić.
-przeczyścić kurek, przewód, gaźnik.
-dać nową uszczelkę i dokręcić śruby.
-wymienić pęknięty pierścień.
-oczyścić z nagaru rowki pod pierścieniami w tłoku.
-odblokować<książka serwisowa> |
SILNIK STRZELA W GAŹNIK
-ciulowa świeca;
-nieodpowiednia przerwa między elektrodami;
-uszkodzona cewka;
-przewód uszkodzony;
-paliwo raz dochodzi raz nie.
-zanieczyszczona dysza.
|
-wymienić.
-ustawić na około 0,4mm.
-wymienić…
-dokładnie zaizolować.
-oczyścić kurek paliwa i gaźnik.
-przedymać…znaczy przedmuchać…
|