TYPY NIESPRAWNOŚCI SILNIKA :

 

 

                                                NIE MOŻNA URUCHOMIĆ SILNIKA

 

                 Przyczyny:                            Sposób usunięcia usterki:

 

-Brak paliwa w zbiorniku;

 

-kurek paliwa niedrożny lub zamknięty;

 

-niedrożny przewód paliwa;

 

-zanieczyszczona dysza gaźnika;

 

-zatkany otwór odpowietrzający w korku wlewu paliwa;

 

-niedrożny filtr powietrza;

 

-silnik po prostu zalany;

 

-nieszczelny pływak gaźnika;

 

-śruba regulacyjna wolnych obrotów w gaźniku zbyt mało wykręcona;

 

-komplikacje ze stacyjką;

 

-brak odstępu na elektrodach świecy zapłonowej;

 

-uszkodzona cewka zapłonowa;

 

-uszkodzony moduł elektroniczny;

 

-rozmagnesowane magnesy iskrownika;

 

-ścięty klin;

 

-wadliwie ustawiony zapłon;

 

-zatkany wydech;

 

-zatarty tłok;

-uzupełnić.

 

-otworzyć kurek, lub przeczyścić kranik.

 

-przedmuchać.

 

Wykręcić dyszę i przedmuchać.

 

-przeczyścić.

 

-dokładnie wyczyścić syfy.

 

-zapalić na popych.

 

-wymienić pływak.

 

-wyregulować poprzez wykręcenie.

 

 

-przetrzeć szczotką styki lub poruszać kabelkami.

 

-wyregulować. Odstęp ok.0,4mm.

 

-wymienić.

 

-wymienić, bo tego się raczej nie naprawia.

 

-wymienić magneto.

 

-wstawić nowy klin lub dorobiony z podkładki.

 

-ustawić zapłon.(książka serwisowa)

 

-dokładnie oczyścić z sadzy lub wymienić.

 

-wiadomo, wymienić………

 

 

 

 

                                                       SILNIK PRACUJE NIEREGULARNIE

 

 

-zanieczyszczony filtr powietrza;

 

-niewłaściwa regulacja gaźnika;

 

-uszkodzony pływak;

 

-niewłaściwy skład mieszanki;

 

-niewłaściwie ustawiony zapłon;

 

-zatkanie otworka w korku wlewowym paliwa;

 

-woda w paliwie;

 

-świeca zanieczyszczona;

 

-przewód ma przebicia;

 

-niewłaściwy odstęp między elektrodami świecy;

 

-zatkany tłumik;

 

-zimny silnik;

 

-niewłaściwa wartość cieplna świecy;

 

-uszkodzony pierścień uszczelniający typu simmera na wale korbowym;

 

 

-oczyścić dokładnie;

 

-uszkodzone części wymienić na właściwe i wyregulować gaźniczek;

 

-wymienić;

 

-dolać bajery dla uzyskania odp.mieszanki;

 

wyregulować;

 

-przepchać;

 

-wylać, wlać nowe paliwo;

 

-oczyścić szczotką drucianą;

 

-wymienić lub zaizolować;

 

-ustawić na około 0,4mm.

 

-odetkać;

 

-zagrzać na postoju;

 

-kupić odpowiednią;

 

-wiadomo, wymienić…

 

 

 

 

                                       

                                                  SILNIK NIE ROZWIJA PEŁNEJ MOCY

 

-niewłaściwa regulacja gaźnika;

 

-zanieczyszczona dysza gaźnika;

 

-niewłaściwe ustawienie zapłonu;

 

-zatkany filtr powietrza;

 

-nagar w silniku i tłumiku;

 

-niewystarczający dopływ paliwa;

 

-nieszczelności pomiędzy głowicą a cylindrem;

 

-pęknięcie pierścieni tłokowych;

 

-pierścienie zapieczone;

 

-hamulce blokują podczas jazdy.

-wyregulować <książka serwisowa>

 

-oczyścić.

 

-ustawić<książka serwisowa>

 

-doprowadzić do pełnej drożności układu.

 

-przeczyścić.

 

-przeczyścić kurek, przewód, gaźnik.

 

-dać nową uszczelkę i dokręcić śruby.

 

-wymienić pęknięty pierścień.

 

-oczyścić z nagaru rowki pod pierścieniami w tłoku.

 

-odblokować<książka serwisowa>

                                 

 

 

                               

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

                                                        SILNIK STRZELA W GAŹNIK

 

-ciulowa świeca;

 

-nieodpowiednia przerwa między elektrodami;

 

-uszkodzona cewka;

 

-przewód uszkodzony;

 

-paliwo raz dochodzi raz nie.

 

-zanieczyszczona dysza.

 

 

 

-wymienić.

 

-ustawić na około 0,4mm.

 

-wymienić…

 

-dokładnie zaizolować.

 

-oczyścić kurek paliwa i gaźnik.

 

-przedymać…znaczy przedmuchać…